Aku~

My photo
setiap orang ada cerita hidup masing-masing begitu juga aku...

Pages

-

“Duhai tuhan jika dengan melepaskan cintaku aku akan mewarisi kewarasan ku maka bialah aku menjadi begini seumur hidup ku..Duhai Tuhan.. Meskipun sudah bertahun dia mengikat tali cintaku tanpa sebuah makna..Biarkanlah cintaku tumbuh.. Biarkanlah ia semakin merekah dan mekar.. Meskipun aku telah layu dan mati..”

10 February, 2012

Sambut maulidur rasul kat masjid di rumah..

             Semalam balik dari keje terus mandi-mandi siap-siap nak pergi masjid... papa mama ajak ikut sekali.. katenye ade jamuan maulidur rasul... so aku pon siap-siap la... bile da pkai kain semayang mule la nak posing.. dengan mama pon same sekali... hehehhe aku biasa la tak sah kalu tak bergambar... semalam ramai gak orang datang kat masjid tu.. ade penceramah jemputan... mule-mule sampai masjid aku je orang muda yang ada... lepas mahgrib baru ramai datang.. 

             first time sambut maulud kat area kampung... dorg kat cni kalu ade jamuan ke dorg jamu dengan nasi ambang... lauk ye ayam kicap,tempe,mee goreng pastu nasi putih.. gaul sekali sume baru makan.. aku tak makan sebab tah la... pelik kot... hanye mama yang makan... papa lagi la tak makan.. sambil makan sambil borak.. ade kenal sorg nenek nie... umo dia dah 100 tahun... tua tu... 
         
         kate dia nak bagi umo panjang jangan makan benda masam minum ais... hish sume tu favourite tu.. hehehhe ala ajal maut sume kat tangan tuhan... tapi kite pon kene la usaha... so semalam dengar la ceramah kat masjid.. serba sedikit ade yang aku dengar.. dorg cakap bahase jawa... mane aku paham.. hehhehe xpe nanti belajar :)


nie la muke budak mane tah... abis camera rosak... muke papa tak dapat ambik.. papa tak mahu...


arinie ari jumaat... aduh malas nye nak pergi dataran shah alam... sok ade event.. so arinie kene pergi setup... pas jumaat kite owang da kene gerak..
k la bos da datang so sambung keje.. da....

_