Aku~

My photo
setiap orang ada cerita hidup masing-masing begitu juga aku...

Pages

-

“Duhai tuhan jika dengan melepaskan cintaku aku akan mewarisi kewarasan ku maka bialah aku menjadi begini seumur hidup ku..Duhai Tuhan.. Meskipun sudah bertahun dia mengikat tali cintaku tanpa sebuah makna..Biarkanlah cintaku tumbuh.. Biarkanlah ia semakin merekah dan mekar.. Meskipun aku telah layu dan mati..”

23 July, 2012

lega~


After dengar taskirah pagi tadi akhirnya ein buat 1 image tok simpanan... ustaz cakap setiap manusia melakukan doa.tak de yang perfect.Beza antara kite dengan orang yang beriman ialah cara kite mengingati allah.Andai kate kite betol-betol mengingati dia mesti selepas kite buat 1 kesalahan kite akan berasa sangat kesal dan akan terus memohon ampun kepadanya... ein pon bukan manusia yang perfect... banyak melakukan dosa.. tapi selapas hari-hari diisikan dengan ajaran yang berlandaskan al-quran alhamdulillah haty dan jiwa ini mampu menerima dan mengikutinya.. cume mengambil mase untuk kite berubah... kite tak tahu bile kite mati.. dan sudah cukup ke ilmu kite untuk di bawa pada hari akhirat... renung-renungkan...

Akhirnya lega selepas sesi  interview tok kali kedua.. hope dapat la stay selamanya disIni... andai tidak dapat percaya la allah sentiasa menberikan kite yang terbaik... yang penting usaha! ^_^ lambatnye pukul 5... xsabar nak balik.. nak pergi bazaar..

Baginda Rasulullah s.a.w. pernah menegaskan dalam salah satu hadisnya yang bermaksud:

Bersegeralah lakukan amalan-amalan yang baik-baik (jika ia pada waktu siang jangan tunggu hingga menjelang malam yang gelap gelita), kerana ia akan menimbulkan fitnah.

Ia seperti seorang lelaki di mana pada waktu pagi dia seorang Muslim dan apabila menjelang petang atau malam dia menjadi seorang kafir pula, dia menjual agama kerana kepentingan dunia yang terlalu sedikit. (Hadis Sohih riwayat Imam Ahmad, Muslim dan Tirmizi daripada Abu Hurairah)

_